zaterdag 4 januari 2014

Tutorial: Wat te geven voor verjaardagen?

Wat te geven voor verjaardagen...? Ik ben vast niet de enige die dat probleem heeft.. Vooral bij mannen is dat een lastig iets. Zo is mijn schoonvader morgen jarig en wil hij graag nieuwe sportschoenen kopen. Graag willen mijn vriend en ik daar een bijdrage aan doen, maar om gewoon zo geld te geven is ook zo saai. Mijn vriend vroeg mij dan ook om iets te bedenken en zo kwam ik op het idee om een kaart en cadeaumapje in één te maken. Ik ben begonnen door een leuke kaart uit te zoeken die aan een man gegeven kan worden, want de meeste kaarten zijn toch best vrouwelijk. Ook heb ik kartonpapier met een leuk patroontje uitgezocht wat bij de kaart past (heel pak kartonpapier van de Hema!) en deze op maat gesneden met mijn papiersnijder. Het kartonnetje met print moet wel wat groter zijn dan de kaart. Ik vond het mooi zo'n 1,5-2cm eromheen vrij te houden.


Aan de voorkant heb ik de kaart op het kartonnetje geplakt en aan de achterkant heb ik een extra vakje erop geplakt, waarin geld of een cadeaubon o.i.d. gedaan kan worden. Daarboven heb ik een labelsticker geplakt die ik normaal gesproken op een enveloppe plak. Hierop kun je schrijven wat je diegene schenkt of voor wie en van wie het is. Ik heb voor het eerste gekozen, omdat ik het niet opstuur, maar het mijn schoonvader overhandig. De tekst heb ik geschreven aan de hand van een ouderwetse lineaal waarmee je letters kunt overtrekken, heel handig!


Als laatst heb ik een passend plastic zakje eromheen gedaan en deze gevuld met wat uitgeponste snoepjes in kleuren die bij de kaart passen. Dit geef net dat beetje extra! Zoals je op de foto's (voor en achterkant) kunt zien is dit net dat beetje meer dan alleen wat geld in een enveloppe te overhandigen! Ikzelf word hier al heel vrolijk van, dus ik hoop dat de jarige er ook blij mee is!

1 opmerking:

  1. Het is inderdaad moeilijk om voor een man een mooie kaart of creatie te maken.
    Wat leuk dat je vriend vroeg of je wat leuks wilde maken.
    En zo te zien is het helemaal goed gelukt, zo een mannenkaart te maken en gelijk een geldvakje.

    Hier kan ik ook wel wat ideeën opdoen heb ik zo mij vermoeide!

    Ps en je mag je zeker positief aangesproken voelen;-)

    BeantwoordenVerwijderen