vrijdag 3 januari 2014

Tutorial: Enveloppe van kerst tafelkleed

Zo net na de feestdagen houdt je waarschijnlijk veel eten, maar ook papierwaren over. Denk aan servetten, doosjes, inpakpapier/labels/linten/strikjes, maar in mijn geval dus ook een (stug) papieren tafelkleed wat voor eenmalig gebruik is. Er lagen alleen wat kruimels op en het was gewoon te zonde om direct weg te gooien. Toen kwam ik tot het idee er een nieuw leven in te blazen in het nieuwe jaar! Persoonlijk ben ik van het recyclen van spullen!


Ik heb een heerlijk groot bureau om aan te werken, maar toch gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar het werken op de vloer als ik met iets groots bezig ben. Net zoals het knippen van mijn enveloppen uit een tafelkleed! Eerst heb ik de lijnen van een enveloppe met een potlood getekend op het stuk tafelkleed wat ik mooi vind. Dit kun je doen met behulp van een enveloppe-mal, of zoals ik het doe een oude uit elkaar gehaalde enveloppe (deze kun je eventueel weer dichtplakken en alsnog gebruiken).
Dan knip je je enveloppe uit en kun je hem vouwen. Het is mogelijk de enveloppe te lijmen, of zoals ik dat heb gedaan te naaien. Dit geeft een leuk effect. Ik heb het met de hand gedaan met een zilverkleurig touwtje. Je kunt het ook met de naaimachine doen! Daarna kun je de enveloppe verder versieren! Zie hieronder mijn resultaat! Ik heb er delen van een dolly opgeplakt en een sluitsticker waarop ik mijn postcode en huisnummer heb geplakt (gemaakt met een lettertang). Die heb ik even onleesbaar gemaakt i.v.m. privacy..
Hopelijk geeft dit weer wat inspiratie om het zelf te proberen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten