zondag 4 mei 2014

DIY Typography

Je zult het vast wel meer voorbij hebben zien komen, typography of handlettering. Mooie teksten die met diverse soorten handschriften. Ik zag zoveel mooie teksten en handschriften voorbij komen, dat ik niet meer wist waar ik moest beginnen! Allereerst ben ik op onderzoek uit gegaan, naar mooie handschriften en letters. Deze heb ik verzameld in een map op mijn Pinterest pagina. Toen ik eenmaal wist wat ik wou, ging ik op zoek naar geschikt papier. Het kan met tekenpapier, maar ik heb aquarelpapier gebruikt. Schets allereerst lijnen wat de kaders van de tekst moet voorstellen. Daarbinnen vallen de letters, dan weet je zeker dat je niet meer scheef zult gaan! Maak daarna de letters tussen de lijnen allereerst met potlood (!), als je tevreden bent kun je het overtrekken en eventueel inkleuren met stift, of een kroontjespen en inkt. Als je klaar bent kun je ervoor kiezen om er kleine tekeningetjes, swirls of vormpjes bij te tekenen. Als je bijvoorbeeld een tekst over vlinders heb, kun je er wat vlinders bij tekenen. Gum als laatst de potlood uit (een kneedgum werkt het beste) en voila! Dit heb ik voor de eerste keer ervan gemaakt:

1 opmerking: