zaterdag 5 juli 2014

DIY - Creatief met bouwmarkt behangstaaltjes

Vandaag raakte ik met vriendlief beland in een bouwmarkt. Hij had gereedschap nodig en uiteraard vind ik wel weer een weg om me niet te vervelen. Ik neem altijd een stapel verfstaaltjes en behangstaaltjes mee. Ze zijn gratis en in allerlei mooie kleuren en texturen beschikbaar. En uiteraard houd ik daarvan met mijn papier- en kleurenliefde!



Eenmaal thuis heb ik direct wat gemaakt van de behangstaaltjes, leuke zakjes! Te gebruiken als cadeauzakje, enveloppen of als brievenbuscadeautjes. Van ieder staaltje heb ik 2 dezelfde, één voor de voorkant en één voor de achterzijde. Haal van eentje ongeveer 2cm af in de lengte (zie foto).



Met een naaimachine en leuke bijpassende (of juist contrasterende) kleuren heb ik de zijkanten en de onderzijde omgestikt. Bij het ene zakje heb ik het met een rechte stik gedaan, bij een ander weer met een zigzag. Geeft een leuk effect! Zie het resultaat!



Heb jij nog leuke ideeen voor verf- en/of behangstaaltjes? Let me know!

3 opmerkingen:

  1. Ziet er gezellig uit! Ik heb er ook nog een paar liggen, maar had er nog niets mee gedaan. Zo met de naaimachine ziet het er ook leuk uit. Groetjes Antoinette. Ik zet je gelijk even bij mijn favorieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Antoinette,
      Dankjewel! Hoop dat je nu ook de kriebels hebt om de behangstaaltjes tevoorschijn te halen ;)
      Bedankt dat ik onder je favorieten behoor, leuk!

      Groetjes, Mariama

      Verwijderen
  2. Wat een leuk idee...ga ik ook eens proberen:-)

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen